Gambar Senjata (Nusantara)

<< < (14/26) > >>

Ezri:
Quote from: abe on 07 November 2007, 07:21:23 AM

sesapa tahu pasal keris taming sari....betul ke keris tu dibuang ke laut atau berada dlm simpanan sesiapa?

p/s tiada kena mengena dgn lagu keris taming sari oleh kumpulan wings yaa.... ;angry


Banyak sgt versi keris ni....

Ada yg kata asalnya dr sumpahan ekor ular lidi la, ada yg kata ada 7 jenis taming sari la, ada yg kata asalnya adi putra yg punya, ada gak kata keris tu keris biasa aje... mcm2 ada..... he he

abe:
ada dgr cerita keris tu ada dlm simpanan royalty perak...ada betul ka?

Ezri:
Quote from: abe on 07 November 2007, 07:29:49 AM

ada dgr cerita keris tu ada dlm simpanan royalty perak...ada betul ka?


Pernah jugak terdengar mcm tu ...tapi taktahu lah.....Takyah taming sari le abe....abe dah ada GUN !!

abe:
wakakaka....uihh...kalau saya ada gun....pekan ulu langat tu saya attack dulu.... ;clap

Ezri:
Ada pula pendapat...besi kuning pada taming sari adalah gred 3...malah pd sarungnya saje terdapat delima merah.....tapi kerana digunakan oleh laksamana Hang Tuah, maka nama keris tersebut diagung2kan......    

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Easy Riders United Forum was established on 24th. September 2007
Website theme and buttons by kromosom
Managed by Brotherhood MG. All rights reserved.